A kerék felszerelésnek menete minden szempontból meg kell feleljen az összes biztonsági előírásnak. Mivel a kerék része az alufelni és a gumi is, ezért mind a kettő megfelelő állapotban kell egyen, illetve ezeknek a kezelése is igazán lényeges. Az, hogy a kerékcsere hogyan ltörténhet a lehető legbiztonságosabb és legmegfelelőbb módon, pontosan le van írva a verda kézikönyvében. Amikor a felszerelésre kerül sor, akkor nagyon fontos, hogy a csavarok milyen állapotban vannak és mennyire tiszták. Ez a két szempont az alufelni tekintetében is lényeges. Semmiképp sem jó az, ha a csavarok rossz állapotban vannak, a meneteik kopottak, illetve porosak, hiszen ezek nagymértékben akadályozhatják a csavarozást. Sőt, rongálhatja a tengely csavarmenetét is. Ez pedig kihat majd az alufelni teljesítményére és működésére. Ha megvolt a csavarok ellenőrzése, akkor jöhet a felcsavarozás, amit mindig szabad kézzel, erőltetés nélkül kell végezni. Amikor a csavarok a helyükön vannak, nyomatékkulccsal vagy keresztkulccsal kell meghúzni azokat, a megfelelő sorrend betartásával. Aki nem figyel a sorrendre, az sajnos az alufelni épségét teszi kockára, ugyanis a tartozék nem fog megfelelő módon illeszkedni a tengelyre. Amit még fontos megjegyezni itt, hogy a meghúzáshoz felesleges ráállni a keresztkulcsra vagy a pipakulcsra. Sajnos sokan a mai napig így csinálják ezt.
Az alufelni felcsavarozása és az ET szám
Pages: 1 2