Imázs és hírnév különbsége

Mindkettő az adott vállalat különböző tulajdonságaira, jellemvonásaira hívja fel a figyelmet. Az imázs egy általánosan kialakított kép a vállalatról, valamint az a vélemény, ahogy mások látják a vállalatot. Hírnévhez az szükséges, hogy sokan ismerjék az adott vállalatot, véleményük legyen róla, sokakat foglalkoztasson az általa nyújtott szolgáltatás vagy kibocsátott termék. Általában pozitív értelemben beszélhetünk hírnévről, de azért mert általában ez így történik, még nem jelenti azt, hogy kétes hírnév nem létezik. Az imázs érzelmekhez köthető, amit mesterséges úton, reklámok fogások által hoz létre, gerjeszt egy vállalat a vásárlóiban. Ebben a segítségére lehetnek marketin eszközök, mint például egy jól megválasztott betűtípus, színek és dallamok, amik a vevők pszichéjére lesznek hatással. A hírnév racionálisabb döntéseken alapul, hosszú távon hat és észérvek alapján vonzza magához a potenciális vásárlókat.

Back to Top