Fekély a lábon? Ne essen kétségbe!

Érszűkület megelőzése szigorú diétával

A szív- és érrendszeri betegségek kockázata az életkorral nő. A 45 éves és idősebb férfiak, az 55 éves és idősebb nők esetében magasabb a kockázat. Ők azok, akiknél az érszűkület megelőzése kiemelt fontosságot kell élvezzen. Az egészséges táplálkozás, a dohányzás és az alkoholfogyasztás kerülése mellett, fontos kockázatcsökkentő tényező. Mivel a diéta egy általános intézkedés az érszűkület megelőzése terén, fejtsük ki részletesebben, hogy mit szabad és mit tilos fogyasztani azoknak, akiknél magas a betegség kialakulásának kockázata.

A szívnek és az ereknek megfelelő étrendnek rengeteg gyümölcsöt és zöldséget, teljes kiőrlésű termékeket, dióféléket, halat, baromfit és extra szűz olajokat kell tartalmaznia. Viszont mindenképpen ki kell zárni az étrendből a vörös húsok, a szénhidrátok, a magas cukortartalmú ételek és italok, a savanyúságok, az állati zsírokat tartalmazó élelmiszerek fogyasztását. Az egészséges életmód követése a legjobb módszer az érszűkület megelőzése érdekében és az akut szívelégtelenség ellen.