Vásároljunk újat, vagy javíttassuk meg?

A mai fogyasztói társadalmunkban nagyon lerövidült az egyes háztartási eszközök, használati tárgyak élet ideje. Míg pár generációval ezelőtt inkább az volt a bevett szokás, hogy amit csak tudtak, megjavítottak az emberek. Persze ehhez az is hozzá tartozott, hogy valahogy masszívabb használati cikkeket gyártottak, amik tovább bírták. Nem ritkán működött egy-egy eszköz akár húsz, harminc évig is, szinte hibátlanul. A sony xperia szerviz szerint a telefonok esetében is sok fogyasztó vacilál. Mi éri meg neki jobban? Ha a sony xperia szerviz szolgáltatásait igénybe véve megjavítja a meghibásodott, vagy sérült készülékét, vagy újat vásárol? És nincs ez másként a huawei szerviz esetében sem. A huawei szerviz munkatársai úgy vélik, ma őrült tempót diktálnak a gyártók is. Évente hoznak ki újabb és újabb modelleket, ami persze nagyon csábító a fogyasztóknak. De legyünk tudatosak és gondoljunk a bolygónk egészségére is. Ne hagyjuk, hogy a reklámok, a külvilágból érkező nyomás hatással legyen ránk. Ha a készülékünkkel alapvetően nincsen problémánk, maximum csak annyi, hogy lett egy könnyen javítható problémája, akkor ne dobjuk el. Döntsünk a javítása mellett és használjuk még hosszú ideig, amíg működőképes.