A legkedveltebb tv csatornák Magyarországon

A tv előfizetések csomag összeállításaiban alapértelmezetten szerepel a két legnézettebb magyar csatorna: az RTL Klub és a TV2.

A két ősrivális sosem riadt vissza attól, hogy egymástól „merítsen ihletet”, ha saját gyártású sorozatról vagy vetélkedő műsorról van szó. Ám 2017 egyértelműen az RTL Klub éve volt, mert a tavalyi évben az esték 89 százalékán a legfontosabb korcsoportnak számító, 18-49 év közötti nézők az RTL Klubot választották inkább.

A felmérés nem önkéntes beszámoláson alapult, hanem a Nielsen Közönségmérés végezte műszeres méréssel. Az RTL Klub tájékoztatása szerint az RTL Klub 327 estén bizonyult népszerűbbnek riválisánál a 19-23 óra közötti fő műsoridőben.

A tv előfizetések igazodnak a közönségigényekhez: milliók választották az RTL Klubot és a TV2-t

Érthető módon kerül bele a tv társaságok, például az Invitel kínálta tv előfizetések alapcsomagjába mindkét csatorna: a kettőt együtt esténként közel kétmillió néző választja. Érdekes azonban megfigyelni, hogy rendre az RTL Klub került ki győztesen 2017 három legnézettebb műsorszáma esetében is:

  1. helyezett: X-Faktor, szeptember 23-i adása: 38,6 százalékos közönségarány,
  2. helyezett: ugyancsak az X-Faktor, szeptember 9-i adása: 37,2 százalékos közönségarány,
  3. helyezett: a Mi kis falunk, február 2-i epizód: 35,9 százalékos közönségarány.

Ám ennél is nagyobb örömre adhat okot az RTL Klub háza táján, hogy az ötven legnézettebb műsor közül 33-at az ő csatornájuk adta a 18-49 év közötti korcsoport számára.

A tv előfizetések esetében már csak azért is kerül a két legnagyobb az alapcsomagokba, mert ténylegesen országos szinten is a legnézettebb csatornák. A 18-49 közötti korosztály a vásárlóereje és vásárlási hajlandósága miatt a legfontosabb: általában már rendelkeznek saját jövedelemmel, és még kevéssé koncentrálnak a nyugdíjas évekre, több elkölthető pénzzel bírnak.

A televíziós szolgáltatók pedig úgy állítják össze a tv előfizetés csomagokat, hogy mindenki jól járjon: a fogyasztók a legnézettebb csatornákat kapják az alapcsomagban, ami által mind a tv szolgáltatók, mind a televíziós társaságok komoly reklámbevételhez jutnak, a reklámozók pedig a fizetőképes keresletet találják meg hirdetéseikkel.

A filmek terén is az RTL Klub tartolt 2017-ben

A sorozatok és vetélkedők teljesen eltérő műfajt jelentenek a nagyjátékfilmekhez képest, tehát egyáltalán nem törvényszerű, hogy egy csatorna mindegyik esetében piacvezető legyen. Az RTL Klub mégis képes volt elérni, hogy a 18-49-es korosztály körében a filmek terén is arasson: a tíz legnézettebb egész estés filmből nyolc náluk volt látható.

A legnézettebb – természetesen – a Csillagok Háborúja hetedik része, Az ébredő erő volt (27,3 százalékos közönségarány).

Ami pedig a híradót illeti, ott a TV2 kifejezetten rosszul teljesített. A számok alapján jó pár este akár 10 százalékkal is többen választották az RTL Híradót inkább, mint a TV2 Tényeket.